Megfelelő bőrápolás: így edd magad szépre! Komment írása

A bőrápolásához nem elég csak krémeket használnunk. Az alábbi öt lépés betartásával bőröd garantáltan szebb és egészségesebb lesz. Íme az ízletes szépségfokozók – és azok hatásai:

Fogyassz elegendő antioxidánst

Az antioxidánsok nemcsak egészségünket védik, közérzetünknek is jót tesznek. A növényekben levő anyagok megvédik a sejtjeinket, és így megakadályozzák többek között a rákot és a bőr idő előtti öregedését.

minden_nap_egy_alma
  • A C-vitamin segít a kollagén képződésében. A fehérje feszesíti a bőrt és csökkenti a ráncokat. Különösen magas C-vitamin-szint található a grapefruitban, a kiviben, a szilvában, a pirospaprikában, a brokkoliban és mindenféle bogyós gyümölcsben.
  • A béta-karotin támogatja a szövetek képződését és helyreállítását, és belülről természetes fényvédőként szolgál. Különösen a sárgarépa, az édesburgonya, a sütőtök, a spenót, a kajszibarack és a zöldpaprika tartalmazzák nagy mennyiségben az A-vitamint.
  • Az E-vitamin megvédi a sejtmembránokat és megakadályozza a bőr UV-károsodását. Annak érdekében, hogy elegendő mennyiségű E-vitaminnal lássuk el szervezetünk, nem kell étrend-kiegészítőkhöz folyamodnunk. Megtalálhatók ugyanis a teljes kiőrlésű termékekben, diófélékben és magvakban.

Válaszd az egészséges zsírokat

Az esszenciális zsírsavak stabil és egészséges állapotban tartják a sejtmembránokat. Rajtuk keresztül fontos tápanyagok kerülnek a sejtbe, a káros anyagokat pedig igyekeznek eltávolítani. 

Tehát ne maradj  teljesen zsír nélkül, koncentrálj inkább az egészséges zsírokra. Ezek megtalálhatók többek között az avokádóban, a diófélékben és a magvakban. Ezen ételek egy része E-vitamint is tartalmaz.

Az omega-3 zsírsavak sokoldalú egészségvédelemmel rendelkeznek: csökkentik a stresszt, és ezáltal  a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát.

Az omega-3 zsírsavak megtalálhatók a zsíros halakban, mint például a lazac és a szardínia, valamint a dióban, a lenmagban és a repceolajban. A hidegen sajtolt olajok, például a repce vagy az olívaolaj tartalmazzák a legtöbb tápanyagot.

egészséges halételek

Csökkentsd a finomított cukrokat

kockacukor

A cukor és a túl sok fehér lisztben levő keményítő megtámadhatja a bőr kollagénjét. Az úgynevezett glikáció a vérbe és a bőrrostokba szállított cukormolekulák (kollagén és elasztin) közötti endogén, spontán reakció eredménye. 

Megkeményedik és romlik a tartószövet, és károsítja a bőrrostokat. A bőr fokozatosan elveszti rugalmasságát és a ráncok láthatóvá válnak a felszínen.

Kerüld a cukros ételek, például sütik, sütemények és cukorkák fogyasztását.

A fehér lisztből készült termékeket is csak mértékkel szabad fogyasztani. Inkább térj át a gyümölcsökben, zöldségekben és teljes kiőrlésű termékekben található teljes szénhidrátokra. Nem csak erős öregedésgátló hatásuk van, hanem további rostforrást is nyújtanak.

Gondoskodj a megfelelő fehérjebevitelről

Bőrünk nagyrészt fehérjékből áll. A fehérjék azonban nem képesek felszívódni a bőr külső rétegén keresztül és az alsó rétegekbe jutni. Ezért a belső utánpótlás különösen fontos az egészséges bőr számára.

Kiváló fehérjeforrás a hal, a tojás, a baromfi és az alacsony zsírtartalmú tejtermékek. A napi fehérjemennyiség átlagosan nem haladhatja meg a 0,8–1,2 grammot testtömeg-kilogrammonként. Néhány sportoló esetében azonban a követelmény valamivel magasabb lehet, itt a felső határ 2 gramm testtömeg-kilogrammonként. 

A cukorbetegeknek és a veseelégtelenségben szenvedőknek ügyelniük kell arra, hogy ne fogyasszanak túl sok fehérjét, mivel a fehérjebontók, mint pl B. karbamid, a vesén keresztül ürülnek és így túlságosan megterheljük vele vesénket.

ízletes halétel

Iszol te eleget?

rendszeres folyadék bevitel és hidratálás

A folyadék elengedhetetlen az egészséges és szép bőr számára. Nedvesen és egészségesen tartja bőrünket, és segíti a testet a mérgező anyagok kiürítésében.

A zöld tea gyulladáscsökkentő anyagokat tartalmaz, és így védi a sejtmembránt. A tudósok jelenleg a zöld tea bőrrák-csökkentő hatásait kutatják. Tartsd alacsonyan a kalóriabeviteled azáltal, hogy a lehető legnagyobb mértékben elkerülöd  a cukrozott üdítőitalokat.

A víz sejtjeinkben az élet elixírje. Fogyassz napi 1,5–2 liter folyadékot, a legjobb ha ez tiszta víz. A víz megadja testednek mindazt, amelyre szüksége van minden anyagcsere- és kiválasztási folyamathoz.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük